INFORMACJE O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
Z dniem 25 maja 2018 r. zaczęło obowiązywać unijne rozporządzenie dotyczące ochrony danych osobowych – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwane dalej „Rozporządzeniem RODO”). Zmianie ulegną również krajowe przepisy dotyczące ochrony danych osobowych, w szczególności uchylona zostanie dotychczasowa ustawa z dnia 29.08.1997 r o ochronie danych osobowych i wejdzie obowiązująca będzie ustawa o ochronie danych osobowych z dania 10 maja 2018 (przepisy te zwane są dalej łącznie „Przepisami RODO”).
W związku z realizacją Przepisów RODO, PHU SEBIK Sebastian Kłopotek Główczewski z siedzibą w Pawłowie, przy ulicy Tucholskiej 2g (zwany dalej Sebik) informuje o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz przysługujących prawach z tym związanych. Poniższe zasady stosuje się od dnia 25 maja 2018r.
I. WSKAZANIE ADMINISTRATORA DANYCH OSOBOWOCH
Administratorem Danych Osobowych jest Sebik (zwany dalej „Administrator DO"). Kontakt z Administratorem DO jest możliwy za pośrednictwem adresu e-mail: info@sebik.pl lub pisemnie na adres: PHU SEBIK Sebastian Kłopotek Główczewski, 89-620 Pawłowo, ul. Tucholska 2g z dopiskiem „Dane osobowe”.
II. CEL I ZAKRES PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
- Sebik przetwarza Pani/Pana dane osobowe:
- w celu podjęcia działań przed zawarciem umowy na żądanie osoby, której dane dotyczą lub celu wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą [art. 6 ust. 1 lit. b. Rozporządzenia RODO],
- w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze DO [art. 6 ust. 1 lit. c. Rozporządzenia RODO],
- na podstawie prawnie uzasadnionego interesu [art. 6 ust. 1 lit. f. Rozporządzenia RODO] w celu:
- marketingu bezpośredniego produktów lub usług własnych Sebik;
- organizowania i przeprowadzania konkursów oraz innych akcji marketingowych,
- monitorowania i poprawy jakości świadczonych usług, w tym monitorowania rozmów telefonicznych oraz badania satysfakcji klienta ze świadczonych usług,
- zarządzania ryzykiem oraz kontrolą wewnętrzną,
- dochodzenia lub zabezpieczenia roszczeń,
- przekazywania informacji o proponowanych zmianach Umowy, w tym Regulaminu i Cennika,
- rozpatrywania skarg i reklamacji dotyczących usług świadczonych przez Sebik.
- Ponadto, Sebik może na podstawie odrębnej zgody [art. 6 ust. 1 lit. a. Rozporządzenia RODO] przetwarzać dane w celu:
- analiz preferencji i zainteresowań klienta lub rozwoju świadczonych usług w oparciu o zautomatyzowane przetwarzanie przez Administratora DO. Na podstawie tworzonego profilu klienta Administrator DO może:
- dostosować świadczone usługi do indywidualnych zainteresowań klienta,
- zaproponować spersonalizowaną ofertę;
- marketingu produktów lub usług własnych oraz podobnych produktów i usług oferowanych przez partnerów Sebik,
- marketingu bezpośredniego produktów lub usług podmiotów współpracujących z Sebik, przy czym dane osobowe klienta nie będą udostępniane podmiotom trzecim;
- analiz preferencji i zainteresowań klienta lub rozwoju świadczonych usług w oparciu o zautomatyzowane przetwarzanie przez Administratora DO. Na podstawie tworzonego profilu klienta Administrator DO może:
- Marketing, o którym mowa w pkt b) – c) powyżej może być realizowany przez Sebik za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, tj. SMS, e-mail, MMS, aplikacja mobilna na telefonie oraz komunikacji za pośrednictwem komunikacji telefonicznej.
III. OKRES PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
Pani/Pana dane będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji wskazanych w pkt. II celóww tym:
- przez okres obowiązywania umowy, a po jej upływie przez okres niezbędny do:
- posprzedażowej obsługi klientów (np. obsługi reklamacji)
- zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń przysługujących Sebik
- dla realizacji uzasadnionego obowiązku prawnego Administratora DO wynikającego z przepisów prawa, podatkowych oraz rachunkowych;
- dane osobowe przetwarzane na potrzeby marketingu produktów lub usług własnych Sebik na podstawie uzasadnionego interesu prawnego, będą przetwarzane do czasu zgłoszenia sprzeciwu przez osobę, której dane dotyczą;
- dane osobowe przetwarzane na podstawie odrębnej zgody będą przechowywane do czasu jej odwołania.
IV. PRAWA OSOBY, KTÓREJ DOTYCZĄ DANE OSOBOWE
Przysługują Pani/Pan następujące prawa wynikające z Przepisów RODO:
- prawo dostępu do przetwarzanych danych osobowych, tj. prawo do uzyskania potwierdzenia za pośrednictwem Administratora DO czy i w jakim zakresie są przetwarza dane osobowe;
- prawo do sprostowania danych, jeżeli zachodzi uzasadnione podejrzenie, że przetwarzane dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych, w tym:
- prawo do cofnięcia przyznanych wcześniej zgód (cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem),
- osoba, której dane dotyczą wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych – do czasu ustalenia czy wniesiony sprzeciw wobec przetwarzania danych jest uzasadniony wobec uzasadnionego interesu Administratora DO
- prawo do usunięcia danych osobowych w przypadku, gdy:
- dane nie są już niezbędne do celów, dla których były zebrane lub w inny sposób przetwarzane,
- osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych,
- osoba, której dane dotyczą, cofnęła zgodę, na której opiera się przetwarzanie i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania,
- dane przetwarzane są niezgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
- dane muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa.
- prawo do przenoszenia danych za pośrednictwem Administratora DO innemu administratorowi o ile przetwarzanie odbywa się na podstawie umowy zawartej z osobą, której dane dotyczą lub na podstawie zgody wyrażonej przez taką osobę;
- prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w przypadku uznania, że przetwarzane dane osobowe przez Sebik naruszają Przepisy RODO;
- prawo do uzyskania interwencji ze strony Administratora DO, wyrażenia własnego stanowiska i do zakwestionowania decyzji opartej na zautomatyzowanym przetwarzaniu danych.
Prawa wymienione w pkt a) – g) powyżej można zrealizować poprzez kontakt z Administratorem DO (adres podany na wstępie, z dopiskiem: „Ochrona danych osobowych").
V. INFORMACJE O ODBIORCACH DANYCH OSOBOWYCH
W związku z przetwarzaniem danych osobowych w celach określonych w pkt. II, Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane następującym odbiorcom lub kategoriom odbiorców:
- podmioty uczestniczące w procesach niezbędnych do wykonania zwartych z Panią/Panem umów,
- podmioty wspierające Sebik w jego procesach biznesowych, w tym podmioty przetwarzające dane osobowe na rzecz Sebik (tzw. procesorzy Sebik) uczestniczące w wykonywaniu naszych czynności w tym: agenci, agencje reklamowe, sponsorzy i inne podmioty uczestniczące w sprzedaży naszych usług lub organizacji akcji marketingowych;
- podmioty powiązane z Sebik w ramach grupy kapitałowej Sebik, przy realizacji obowiązków raportowych i sprawozdawczych;
- podmioty realizujące usługi telekomunikacyjne;
- podmioty realizujące usługi windykacyjne oraz podmioty nabywające wierzytelności – w razie nieopłacenia przez Pana/Pani naszych rachunków lub faktur w terminie
- podmioty prowadzące usługi bankowe, w celu dokonania zwrotów na Pani/Pana rzecz lub w celu zapewnienia usługi polecenia zapłaty;
- podmioty realizujące usługi kurierskie lub pocztowe;
- podmioty realizujące usługi przewozowe;
- podmioty drukujące korespondencję oraz obsługujące korespondencję od klientów;
- biura informacji gospodarczej oraz BIK w celu otrzymania informacji o Pani/Pana zadłużeniu, które są dostępne w tych biurach;
- Związek Banków Polskich w celu zweryfikowania czy Pani/Pana dokument tożsamości nie został zgłoszony do Systemu Dokumentów Zastrzeżonych;
- podmioty archiwizujące dokumenty;
- podmioty zajmujące się badaniami opinii klientów;
- podmioty świadczące na rzecz Sebik usługi techniczne, w tym: rozwijanie i utrzymywanie systemów informatycznych i serwisów internetowych oraz udostępniające dla Sebik narzędzia teleinformatyczne;
- podmioty świadczące na rzecz Sebik usługi doradcze, konsultacyjne, audytowe, finansowe, rachunkowe, pomoc prawną.
- Organy ścigania w przypadku podejrzenia popełnienia przestępstwa w związku z realizacją zawartej z Sebik umowy.